Monday, March 5, 2012

TUGAS BAHASA INGGRIS 304

Bahasa Inggris

Translate

UNIT 1
OFFBEAT JOBS

As the saying goes, some people march to the beat of a different drum. When it comes to choosing a job, some individuals recoil with horror at the prospect of a nine-to-five desk job. So, here we take a look at some unconventional jobs-that have been around for a while and some newer jobs that have sprung up.
Cellar technician
Beer has been produced since before records began, by such diverse enthusiasts as the ancient Egyptians and Trappist monks. Today, brewers range from large multinationals to small family breweries round the backs of pubs. Something, it seems, has always been brewing.
Cellar technicians work in the bars and cellars of licensed premises, installing and maintaining the equipment that dispenses the beer. This comprises a bewildering array of valves, taps, piping, pressure meters, pumps, refrigeration, gas-generating equipment and electrical wiring. So you’ll need to be technically minded and good with hand-and power-tools.
There are no set entry requirements to begin training as a cellar technician, but many entrants com from an engineering, electrical or brewing background.
Embalmer
If we were to take the advice of that 18th-century American Renaissance man Benjamin Franklin, carreer decisions would be obvious – In this world, nothing can be said to be certain except death and taxes, he quipped. If this is the case, one of the most secure jobs around should be that on embalmer.
Embalmers are responsible for preserving and disinfecting a body until the cremation or burial is carried out. Their job is to try to restore, the physical appearance of a deceased person and eliminate – as far as is possible – the distressing signs of death, so the body can be viewed by the bereaved. It’s a very dignified job, requiring tact and sensitivity.
They may use wax and plaster of Paris to ensure that the appearance of the body is as natural as possible. They are also responsible for ensuring that there is no healt risk to anyone coming into contact with the body.
You’all also need great attention to detail and skill with your hands for the precise surgical work. A strong somatch is essential – the equeamish need not apply.





TERJEMAHAN :
UNIT 1
PEKERJAAN YANG TIDAK BIASA

Seperti kata pepatah, beberapa orang antri dalam menjalani pekerjaan yang berbeda-beda. Ketika datang waktu memilih kerja, ada beberapa orang yang merasa ketakutan dengan pekerjaan kantoran. Jadi, di sini kita akan membahas pekerjaan tidak lazim yang ada untuk sementara waktu dan beberapa pekerjaan baru yang bermunculan.

Teknisi Gudang Bawah Tanah
Bir sudah diproduksi sejak sebelum ada data statistik, oleh penggemar beragam yaitu orang Mesir kuno dan biksu di suatu daerah. Saat ini, peramu jangkauannya mulai dari tingkat internasional sampai industri rumahan. Semua orang serba meramu. Teknisi gudang bawah tanah bekerja di bar dan mempunyai ijin dari pemerintah, menginstal dan memelihara peralatan yang membagi-bagikan bir. Alat ini mempunyai rangkaian yang membingungkan seperti keran, kelp, pipa, meter tekanan, katup, keran, pipa, meter tekanan, pompa, pendingin, peralatan yang menghasilkan gas dan peralatan listrik. Jadi, untuk menjadi teknisi gudang bawah tanah harus mempunyai pikiran teknis dan baik dengan alat-alat listrik tangan.
Tidak ada persyaratan khusus untuk memulai pekerjaan menjadi teknisi gudang bawah tanah, tetapi banyak pendatang datang dari latar belakang teknik, listrik atau peramu.

Pembalsem
Jika kita mengambil nasihat dari abad ke-18, seorang Amerika Renaisans Benjamin Franklin, keputusan karir akan jelas - Di dunia ini, tidak ada yang bisa dikatakan pasti kecuali kematian dan pajak, sindir dia. Jika ini adalah kasus, salah satu pekerjaan yang paling aman adalah menjadi seorang pembalsem.
Pembalsem bertanggung jawab untuk menjaga dan mensterilkan tubuh mayat sampai penguburan dilakukan. Tugas mereka adalah mencoba untuk memulihkan, penampilan fisik orang yang meninggal dan menghilangkan sejauh mungkin tanda-tanda kematian, sehingga tubuh dapat dilihat oleh mereka yang ditinggalkan. Ini adalah pekerjaan yang sangat bermartabat, memerlukan kebijaksanaan dan kepekaan.
Para pembalsem menggunakan lilin dan plester Paris untuk memastikan bahwa penampilan tubuh bisa sealami mungkin. Mereka juga bertanggung jawab untuk memastikan bahwa tidak ada risiko kesehatan untuk siapa pun yang datang dan terjadi kontak dengan tubuh mayat.
Kamu semua juga membutuhkan perhatian besar dalam hal detail dan keahlian tanganmu untuk pekerjaan pembedahan yang tepat. Memiliki perut yang kuat sangat penting – perut yang mudah mual tidak berlaku.


UNIT 2
COMMUNITY GARDENS

In 1900 60% of the people in the United States lived in the country, and 40 percent lived in then city. By 2000, 80 percent of the population was urban, or lived in the city and only 20 percent was rural, or lived in the country. With more and more people living in the cities, cities are getting bigger. Bigger cities often mean fewer green areas. Now, more cities are starting program called “Urban greening”. Urban greening program create more green areas in cities. Urban greening program make place or for people to enjoy nature. Urban greening is a way to have a little piece of the country in the city.
Parks and gardens are examples of urban greening program. In 1895, about 20 cities in the United States started to grow food to help feed poor people. Later more and more city people started having vegetable gardens. Soon, many people in neighbourhood had community gardens, garden where people work together to grow vegetables and flower. In 1996, there were over 6000 community gardens in 38 cities throughout the United States.

TERJEMAHAN :
UNIT 2
KEBUN BERSAMA

Pada tahun 1900, 60% orang di Amerika Serikat tinggal di desa dan 40% tinggal di kota. Menjelang tahun 2000, 80% populasi di kota, hanya 20% tinggal di desa. Dengan semakin banyak orang tinggal di kota, kota akan semakin penuh. Dengan semakin besar kota, daerah penghijauan semakin sedikit. Sekarang, banyak kota sedang memulai program yang disebut “Penghijauan Kota”. Program penghijauan kota membuat daerah-daerah menjadi hijau. Program penghijauan kota membuat tempat untuk orang yang menikmati alam. Penghijauan kota adalah salah satu cara kecil untuk membuat desa ditengah kota.
Taman dan kebun adalah contoh program penghijauan kota. Pada tahun 1895, sekitar 20 kota di Amerika Serikat menanam tanaman pangan untuk memberi makan orang miskin. Kemudian, semakin banyak orang kota mulai bertanam kebun sayuran. Dalam waktu yang singkat, banyak orang di lingkungan mempunyai kebun bersama, kebun dimana orang bekerja bersama untuk menanam sayur-sayuran dan bunga. Pada tahun 1996, ada lebih dari 6000 kebun bersama di 38 kota di seluruh Amerika Serikat.

UNIT 3
BARTER

Barter people used money, they got the things they needed by bartering. Bartering is trading one thing for another without using money. For example, in the past, people might have traded some food for some clothing. Today, people business and government still barter as a way to save money. Some people use the internet to barter. Also, people in city neighborhoods and communities are starting to use barter networks. A barter network is a group of people in a town or city that trade with each other. A barter network helps to save money and get to know others in their community.

TERJEMAHAN :
UNIT 3
BARTER

Sebelum kita menggunakan uang, kita mendapatkan barang-barang yang kita butuhkan dengan barter. Barter adalah pertukaran antara barang yang satu dengan barang yang lain tanpa menggunakan uang. Contohnya, dulu, kita mungkin menukarkan makanan untuk mendapatkan pakaian. Saat ini, pengusaha dan pemerintah masih melakukan barter sebagai cara untuk menghemat uang. Ada orang menggunakan internet untuk barter. Juga, orang di kota tetangga dan komunitas sudah menggunakan jaringan barter. Jaringan barter adalah sekelompok masyarakat di kota kecil / kota besar yang saling berdagang satu dengan yang lain. Jaringan barter membantu masyarakat untuk menghemat uang dan untuk saling mengenal satu sama lain komunitasnya.



UNIT 4
OFFICE ETIQUETTE
Some Suggestions

(Cellular) Mobile Phones
  1. Use your vibrating alarm feature
  2. Taking a call in a restaurant is okay, but not if it is going to become involved. Excuse yourself and go where you won’t disturb others.
  3. Watch your speaking volume. Folks tend to speak louder than is necessary on wireless phones.
  4. When in a meeting or even in a public place, it is best to have your voice mail set to receive your calls – unless you are looking for an important call (Then you’d use your vibrating alarm).
  5. Never take a call at a public gathering such as a theater or a church
  6. Get a “hands-free” kit for making and taking calls while driving. Stop the car to make calls if possible.

Office Etiquette Dos and Don’ts
Do’s
  • Say good morning
  • Say thank you
  • Say please
  • Be helpful
  • Be friendly
  • Be polite
  • Seek help for anger problems
  • Dress professionally
  • Ask permission to enter a co-workers space or cubicle
  • Show appreciation
  • Control your emotions
  • Have a sense of humor
  • Be courteous and show respect toward others
  • Take responsibility for your mistakes
  • Be helpful, ask if help is needed
Don’ts
  • Talk harshly
  • Condescend
  • Backstab
  • Gossip
  • Be rude to customers
  • Bad mouth the company
  • Bring your personal life to work
  • Take long breaks or lunches
  • Say it’s not your job
  • Interrupt others
  • Have an office romance
  • Use drugs or alcohol at work
  • Wear provocative clothing
  • Be a chronic complainer

Taking Incoming Calls
  • Smile. It really shows through
  • Stand when you want to give your voice more energy
  • Always answer with the name of your company or business. If it’s someone’s office, you may use his or her name –Good morning. Mr. Smith’s office. This is Mr. Jones.
  • How may I direct your call? Never just say “Hello?”
  • Try to answer before the third ring
  • Do not “fight back” with a rude or obnoxious caller. Your mission is to resolve any conflict peacefully
  • Speak distinctly. Rushing your speech will make it harder for the listener to make out what you are saying
  • Transfer callers only if you are sure the person you are transferring them to can help them
  • Never transfer a caller without telling them you are transferring them. It is best to ask if you may transfer them. And always tell them to whom they are being transferred.
If you must put the caller on hold, come back “at least” once a minute, preferably every 30 seconds, to let the caller know what’s happening. Offer to call them back so that they don’t have to wait.

TERJEMAHAN :
UNIT 4
ETIKA DALAM KANTOR
Beberapa Saran

Handphone
  1. Gunakan fitur alarm getar Anda
  2. Menerima telpon di restoran tidak masalah, tetapi itu tidak bagus jika itu akan menganggu yang lain. Minta ijinlah dan pergi ke tempat yang tidak akan mengganggu orang lain.
  3. Kurangi volume bicara Anda. Orang-orang cenderung untuk berbicara lebih keras daripada yang diperlukan pada telepon selular.
  4. Ketika dalam sebuah pertemuan atau di tempat umum, yang terbaik adalah memiliki surat suara yang telah diset untuk menerima panggilan Anda - kecuali Anda mempunyai panggilan penting (kemudian anda menggunakan alarm Anda bergetar).
  5. Jangan pernah menerima telepon di sebuah pertemuan umum seperti teater atau gereja
  6. Gunakan peralatan “hands-free” untuk melakukan dan menerima panggilan saat mengemudi. Hentikan mobil untuk melakukan panggilan jika memungkinkan.

Etika berkantor yang harus dilakukan dan jangan dilakukan
Yang harus dilakukan :
  • Katakan selamat pagi
  • Ucapkan terima kasih
  • Minta tolong
  • Suka menolong
  • Ramah
  • Bersikap sopan
  • Mencari bantuan jika masalah
  • Berpakaian secara profesional
  • Minta izin saat memasuki spasi rekan kerja atau bilik
  • Tunjukkan rasa menghormati
  • Kendalikan emosi anda
  • Memiliki rasa humor
  • Bersikap sopan dan tunjukkan rasa hormat kepada orang lain
  • Ambil respon untuk kesalahan anda
  • Suka membantu, menanyakan apakah perlu bantuan

Yang jangan dilakukan :
  • Bicara kasar
  • Terlalu percaya diri
  • Fitnah
  • Gosip
  • Ketus kepada pelanggan
  • Menjelek-jelekkan perusahaan
  • Membawa kehidupan pribadi Anda ke pekerjaan
  • Istirahat atau makan siang lama
  • Berkata itu bukan pekerjaan saya
  • Menyela orang lain
  • Bercinta di kantor
  • Menggunakan obat-obatan atau alkohol di tempat kerja
  • Menggunakan pakaian yang provokatif
  • Menjadi pengeluh yang parah

Menerima Panggilan masuk
  • Senyum. Akan betul-betul terlihat
  • Berdiri ketika Anda ingin memberikan suara Anda lebih tinggi
  • Selalu menjawab dengan nama perusahaan atau bisnis Anda. Jika kantor seseorang, Anda dapat menggunakan namanya. “Selamat pagi, kantor Mr. Smith. Ini Mr. Jones.”
  • Bolehkah saya langsung memanggil anda? Jangan pernah katakan "Hallo?"
  • Angkatlah telepon sebelum dering ketiga
  • Jangan "melawan" dengan panggilan kasar atau menjengkelkan. Misi Anda adalah untuk menyelesaikan setiap konflik secara damai
  • Katakan dengan jelas. Berbicara dengan gaya pidato akan membuat pendengar lebih sulit untuk menerima apa yang Anda katakan.
  • Alihkan telpon hanya jika Anda yakin kalau orang yang Anda limpahi dapat membantu mereka
  • Jangan mengalihkan telpon tanpa memberitahu mereka bahwa Anda akan mengalihkan telpon anda. Cara terbaik adalah menanyakan apakah anda boleh mengalihkan telponnya. Dan selalu memberitahu mereka kepada siapa mereka dialihkan.
Jika harus menunggu, "setidaknya" sekali dalam 1 menit, sebaiknya setiap 30 detik, untuk membiarkan pemanggil tahu apa yang terjadi. Tawarkan untuk memanggil mereka kembali sehingga mereka tidak perlu menunggu.


UNIT 5
WRITING AN APPLICATION LETTER

14 Westbourne Grove,
London W. 11
30th September 2005

The Personal Manager,
British Enterprise Ltd.
301 Marylebone High Street,
LONDON, W.1

Dear sir,
The employment Officer at North Kensington has told time that you have a vacancy for a clericla worker and I wish to apply for the post.
As you will see from the enclosed outline of qualifications I have just left the West London Comprehensive School where I obtained my C.S.E. in six subjects. As I have no previous office experience I would particularly like to work for your company where I understand I would be properly trained through your induction scheme.
Should my application interest you I would be pleased to attend for interview any time that is convenient to you.
Your faithfully
Rita


OUTLINE OF QUALIFICATIONS

Name : Rita Suherman
Date of Birth : 19th March, 1978
Address : 14. Westbourne Grove
Education : West London Comprehensive
Examinations : Certificate of Secondary Education (2004)
  • English Language
  • English Literature
  • History
  • Art
  • Geography
Training and Qualifications : Typing and Audio-Typing, two evening a week at Paddington College for further Education
Present Speeds : Typing... 25 words per minutes
Audio-Typing. 20 words per minutes
Hobbies and Interest : Judo, Reading, Swimming, Cinema, Dancing, and Voluntary work for Task Force
Referee : Mr. J.M. Baxter (The Principal, West London Comprehensive School)
Dr. J. Hovenden (48 Westbourne Grove, London, W.11)

TERJEMAHAN :

UNIT 5
MENULIS SURAT LAMARAN PEKERJAAN
14 Grove Westbourne,
London W. 11
30 September 2005
Manajer Pribadi,
Inggris Enterprise Ltd
301 Marylebone High Street,
LONDON, W.1

Dengan hormat,
Pekerja kantor di Kensington Utara telah memberitahu bahwa Anda memiliki lowongan untuk tenaga administrasi dan saya berniat melamar posisi tersebut.
Sebagaimana yang Anda lihat dari daftar riwayat hidup yang terlampir. Saya lulus dari sekolah Komprehensif London Barat di mana saya memperoleh CSE saya dalam enam mata pelajaran. Dikarenakan saya tidak memiliki pengalaman kerja sebelumnya tetapi saya sangat ingin bekerja di perusahaan Anda di mana saya akan mengerti dengan benar dengan dilatih berdasarkan prosedur lamaran.
Semoga lamaran saya menarik anda, saya akan senang untuk menghadiri panggilan interview kapanpun waktu yang nyaman untuk Anda.

Hormat saya,

Rita


DAFTAR RIWAYAT HIDUP
Nama : Suherman Rita
Tanggal Lahir : 19 Maret 1978
Alamat : Westbourne Grove.14
Pendidikan : Komprehensif London Barat
Ujian : Sertifikat Pendidikan Menengah (2004)
- Bahasa Inggris
- Sastra Inggris
- Sejarah
- Seni
- Ilmu Bumi
- IPS
Pelatihan dan Kualifikasi : Mengetik dan Audio-Mengetik, dua malam setiap minggu di Paddington
Perguruan Tinggi untuk Pendidikan lebih lanjut
Sekarang Kecepatan : Mengetik ... 25 kata per menit
Audio-Mengetik... 20 kata per menit
Hobi dan Kesenangan : Judo, Membaca, Renang, Nonton, Menari, dan bekerja Sukarela untuk Task Force
Referensi : Mr JM Baxter (Kepala Sekolah, Sekolah Komprehensif London Barat)
Dr J. Hovenden (48 Westbourne Grove, London, W.11)


UNIT 6
JOB INTERVIEW

GENERAL PERSONNEL INTERVIEW
Manager : What is your name?
Applicant : My name is Suryani A.
Manager : What is your full name?
Applicant : My full name is Suryani Adipurnomo. As you know, Adipurnomo is the name of my father.
Manager : Where are you living now?
Applicant : Now I am living in Kebayoran Baru
Applicant : What is your address?
Applicant : My address is Jalan Hang Tuah number seventeen, Kebayoran Baru, Jakarta
Manager : What is your phone number?
Applicant : My address is Jalan hang tuah number seventeen, Kebayoran Baru, Jakarta
Manager : What is your phone number?
Applicant : My phone number is 3476547
Manager : Can I call you anytime?
Applicant : Oh, please, I don’t mind.
Manager : Whit whom do you live there?
Applicant : I live there with my parents
Manager : How long does it take you from your home to our office?
Applicant : In the morning hours I go by bus. It takes me about fifteen minutes only.
Manager : Could you show me your authentic certificates?
Applicant : Of course, here you are, Sir! This is my diploma certificate.
Manager : And what copies are these?
Applicant : These are the copies of my driving license major A, my driving license major C and this is my identity card.
Manager : Where did you study your English?
Applicant : I have studied my English privately with Mr. Feryadi. He was the Vice Dean of Language Academy.
Manager : Have you a work experience?
Applicant : Yes, I have Sir.
Manager : What experience of yours?
Applicant : I have ever been employed at “Jiwa Sraya”
Manager : What field was your company operated?
Applicant : My company was operated at the field of insurance.
Manager : From whom did you know our company?
Applicant : I have ever read about your company from the newspaper advertisement on Christmas day and the New Year.
SPECIAL PERSONNEL INTERVIEW
Manager : Good morning, Miss Siska. Please take a seat. I’m Mr. Ramli. So, you want to work with us?
Siska : Yes, I do.
Manager : I see from your letter that you have just left school but that you are still attending night school. That’s good sign. We like our young employees to continue with their studies, and of course, if you learn typing your chances of promotion are improved considerably.
Siska : I’m doing audio-typing twice a week at night school.
Manager : Yes, but remember the old saying, all work and no play... now then. I like your letter, it was well composed, but I notice that your English is not quite up to standard. Do you realize that you made a glaring spelling mistake? I am not a “personal” manager but a “personnel” manager. Do you know the difference?
Siska : Oh, dear! Yes, I’m sorry. I always confuse them. I should have checked.
Manager : Never mind, never mind... many people have difficulty with spelling. That’s why we have dictionaries. But, in any case, it’s a first rule in business always to check one’s work. Do you live at home?
Siska : Yes, I live with my mother and my two younger brothers.
Manager : Are there any questions you would like to ask me?
Siska : The employment officer told me about your induction scheme. How does it operate?
Manager : The object of induction scheme is to train you to be able to work wherever you are needed-in any one of our clerical departments to learn as much as possible about them. At the end of the time, we place you where you are most useful, but you may be transferred at short notice from one department to another. Are you adaptable?
Siska : I think so. I certainly want to learn all I can.
Manager : On your first day with us, one of our experienced clerks will show you around the whole building those sections where you won’t be working. He’ll show you where the canteen and the clubrooms are, and he’ll show your samples of our products.
Siska : Oh, that’s sounds good. Another thing is what salary do you offer to your junior clerks?
Manager : Our salary scales are laid down in this hand-book. Here you are, you can keep this copy. It also gives you the history of the company and the rules of the house. I suggest you to study them. You’ll see that your salary is received every six months.
Siska : Oh, that sound fine.
Manager : Well, in that case I can offer you the job. Could you start work next Monday?
Siska : Oh, yes, thank you.
Manager : Well, that’s settled then. By the way, I notice that one of your hobbies is Judo. We don’t except you’ll need it at work, but we do have judo club you could join!

TERJEMAHAN :

UNIT 6
JOB WAWANCARA
WAWANCARA UMUM
Manager : Siapakah nama anda?
Pemohon : Nama saya Suryani A.
Manager : Siapa nama lengkap Anda?
Pemohon : Nama lengkap saya Suryani Adipurnomo. Seperti yang Anda tahu, Adipurnomo adalah nama ayah saya.
Manager : Di mana Anda tinggal sekarang?
Pemohon : Sekarang saya tinggal di Kebayoran Baru
Pemohon : Dimanakah alamat Anda?
Pemohon : Alamat saya adalah Jalan Hang Tuah nomor tujuh belas, Kebayoran Baru, Jakarta
Manager : Berapakah nomor telepon Anda?
Pemohon : Nomor telepon saya 3476547
Manager : Bisakah saya menelepon Anda kapan saja?
Pemohon : Oh, ya, saya tidak keberatan.
Manager : Dengan siapa Anda tinggal di sana?
Pemohon : Saya tinggal di sana dengan orang tua saya
Manager : Berapa lama waktu perjalanan Anda dari rumah ke kantor kami?
Pemohon : Pada pagi hari saya pergi dengan bus. Perlu waktu sekitar lima belas menit saja.
Manager : Bisakah Anda tunjukkan sertifikat asli Anda?
Pemohon : Tentu saja, ini, Pak! Ini adalah sertifikat diploma.
Manager : Dan mana foto copyannya?
Pemohon : Ini adalah salinan dari SIM A, SIM B dan ini adalah kartu identitas saya.
Manager : Dimana Anda belajar bahasa Inggris ?
Pemohon : Saya telah belajar bahasa Inggris saya secara pribadi dengan Mr. Feryadi. Dia adalah Wakil Dekan Akademi Bahasa.
Manager : Apakah Anda mempunyai pengalaman kerja?
Pemohon : Ya, ada Pak.
Manager : Apa pengalaman Anda?
Pemohon : Saya sudah pernah bekerja di "Jiwa Sraya"
Manager : Bergerak dalam bidang apa perusahaan anda ?
Pemohon : Perusahaan saya bergerak pada bidang asuransi.
Manager : Dari siapa anda mengetahui perusahaan kami?
Pemohon : Saya pernah membaca tentang perusahaan Anda dari iklan surat kabar pada hari Natal dan Tahun Baru.

WAWANCARA KHUSUS
Manager : Selamat pagi, Nona Siska. Silakan duduk. Saya Mr Ramli. Jadi, apakah Anda ingin bekerja dengan kami?
Siska : Ya, saya mau.
Manager : Saya melihat dari surat Anda bahwa Anda baru saja lulus sekolah tetapi Anda masih kuliah malam. Itu hal baik. Kami menyukai karyawan muda yang melanjutkan sekolahnya, dan tentu saja, jika anda belajar mengetik peluang Anda promosi lebih bermakna.
Siska : Saya melakukan audio-mengetik dua kali seminggu di kuliah malam.
Manager : Ya, tapi mengingat pepatah lama, bekerja terus dan tidak bermain ... sekarang. Saya suka surat Anda, itu tersusun dengan baik, tetapi saya melihat bahwa bahasa Inggris Anda tidak cukup sampai standar. Apakah Anda menyadari bahwa Anda membuat kesalahan mengeja yang mencolok? Saya bukan manajer "pribadi" tapi "personil" manajer. Apakah anda mengetahui perbedaannya?
Siska : Oh, ya! Ya, saya minta maaf. Saya selalu bingung. Seharusnya saya mengeceknya lagi.
Manager : Tidak apa-apa, tidak apa-apa ... banyak orang mengalami kesulitan dengan ejaan. Itu mengapa kita mempunyai kamus. Tapi, dalam hal apapun, itu aturan pertama dalam bisnis selalu untuk memeriksa pekerjaan seseorang. Apakah Anda tinggal di rumah?
Siska : Ya, saya tinggal bersama ibu saya dan dua adik saya.
Manager : Apakah ada pertanyaan yang ingin Anda tanyakan?
Siska : Petugas Karyawan bercerita tentang skema induksi Anda. Bagaimana cara mengoperasikannya?
Manager : Objek skema induksi adalah untuk melatih anda untuk dapat bekerja di manapun Anda dibutuhkan- salah satunya adalah departemen administrasi kita yang mempelajari sebanyak mungkin tentang skema induksi tersebut. Pada akhir waktu, kami menempatkan Anda di mana Anda akan berguna, tetapi Anda mungkin akan ditransfer dalam waktu singkat dari satu departemen yang lain. Apakah Anda siap beradaptasi?
Siska : Saya kira begitu. Saya yakin ingin belajar semua yang saya dapatkan.
Manager : Pada hari pertama Anda dengan kami, salah satu pegawai yang berpengalaman kami akan menunjukkan Anda mengelilingi seluruh bangunan dan bagian-bagian di mana Anda tidak akan bekerja. Dia akan menunjukkan kepada Anda di mana kantin dan ruang klub, dan ia akan menunjukkan Anda sampel produk kami.
Siska : Oh, itu kedengarannya bagus. Hal lain adalah berapa gaji yang Anda tawarkan kepada bagian administrasi junior Anda?
Manager : Skala gaji kami diatur dalam buku tangan ini. Ini untuk anda, Anda dapat menyimpan salinan ini. Hal ini juga memberi Anda sejarah perusahaan dan aturan rumah tangga perusahaan. Saya sarankan anda untuk mempelajarinya. Anda akan melihat bahwa gaji Anda akan diterima setiap enam bulan.
Siska : Oh, itu kedengarannya bagus.
Manager : Bagus, dalam hal ini saya dapat menawarkan pekerjaan. Bisakah Anda mulai bekerja Senin depan?
Siska : Oh, ya, terima kasih.
Manager : Bagus, itu bisa diselesaikan kemudian. Ngomong-ngomong, aku melihat bahwa salah satu hobi Anda adalah Judo. Tetapi kami tidak membutuhkan keahlian anda di tempat kerja, tetapi kami memiliki klub judo, Anda bisa bergabung!


UNIT 7
BOROBUDUR TEMPLE AND TOURIST PARK

One destination that attracts tourists to Magelang area is Borobudur temple, the largest and the most beautiful monument in Indonesia. It is situated in the village of Borobudur, in the regency of Magelang, Central Java. At first sight Borobudur resembles a hill designed and constructed of stone in the midst of a natural mountain range. Kedu Plateau, where Borobudur is located, is famous for its fertility. This plateau lies in the heart of the island of Java, enclosed by mountains and ranges of hills.
The mountain range surrounding Borobudur temple is Menoreh, which stretches from east to west, forming the boundary between Kedu and Yogyakarta. The top of the Menoreh range on the southern flank, when observed from the temple, resembles the nose, lips, and chin of supine figure. According to a local folk tale, the man reclining there on the peak of the Menoreh Mountain is believed to be Gunadharma, the architect and builder of the temple, who has been watching over his creation throughout centuries.
Borobudur and its surroundings create an atmosphere of peace, tranquility and security. It can be visited throughout the year and easily accessible by public transportation, such as buses, taxis, and minibuses from Semarang, about 95 km away, as well as from Yogyakarta, 42 km away.
The temple is located within the area of Borobudur Tourist Park. The Park has an area of eighty-five hectares to accommodate the growing number of tourists and to perpetuate the green natural surroundings of Borobudur temple. Presiden Sueharto officially opened it on February 23, 1983. It comprises not only a wide grassy area, but also the shade trees and decorative plants. It is also provided with general public facilities, namely a parking lot, souvenir shops, eating stands, and rest rooms. The trees planted there include coconut, bodhi, cempaka, and tanjung. There are also a variety of shrubs and flower plants such as gardenia, kemuning, kenanga, and jasmine.
Borobudur Tourist Park has an archeological museum as well as centers of research, reconstruction, and tourist information. In the museum one can obtain information on a series of pictures of Borobudur since its rediscovery in 1814. The Research Centre is provided with such facilities as a seminar hall and a guesthouse, while the Reconstruction Centre with a laboratory and workshops. Data concerning the Park can be obtained at the Tourist Information Centre.
The people of this region are friendly and industrious. They make a living as farmers by cultivating rice, tobacco, corn, cassava, sweet potatoes, soybeans, small green peas, and peanuts. They also grow coffee, coconuts, vanilla, and cotton, and bread chickens, water buffaloes, sheep, cows and goats. Daily communication is carried out in Indonesia or either Vernacular, Javanese. However, tourists may hire guides who speak a number of foreign languages such as English, French, Dutch, and German.



TERJEMAHAN :
UNIT 7
CANDI BOROBUDUR DAN TAMAN WISATA

Salah satu tujuan yang menarik wisatawan ke daerah Magelang adalah candi Borobudur, yang terbesar dan monumen yang paling indah di Indonesia. Tempat ini terletak di desa Borobudur, di Kabupaten Magelang, Jawa Tengah. Pada pandangan pertama Borobudur menyerupai sebuah bukit yang dirancang dan dibangun dari batu di tengah-tengah pegunungan alami. Dataran Tinggi Kedu, di mana Borobudur berada, terkenal dengan kesuburannya. Dataran tinggi ini terletak di jantung pulau Jawa, dikelilingi oleh pegunungan dan rentang bukit.
Pegunungan di sekitar candi Borobudur adalah Menoreh, yang membentang dari timur ke barat, membentuk batas antara Kedu dan Yogyakarta. Bagian atas rentang Menoreh di sisi selatan, kalau dilihat dari kuil, menyerupai hidung, bibir, dan dagu dari angka terlentang. Menurut cerita rakyat setempat, orang yang berbaring di sana di puncak Gunung Menoreh diyakini Gunadharma, arsitek dan pembangun candi, orang yang telah melihat hal itu telah memikirkan penciptaan itu berabad-abad.
Borobudur dan sekitarnya menciptakan suasana damai, sentosa dan aman. Tempat ini dapat dikunjungi sepanjang tahun dan mudah diakses oleh kendaraan umum, seperti bus, taksi, dan minibus dari Semarang, sekitar 95 km jauhnya, serta dari Yogyakarta, 42 km.
Candi ini terletak di dalam kawasan Taman Wisata Borobudur. Taman yang memiliki luas wilayah delapan puluh lima hektar untuk mengakomodasi meningkatnya jumlah wisatawan dan untuk mengabadikan alam sekitarnya yang hijau di Candi Borobudur. Presiden Suharto meresmikan pembukaan pada 23 Februari 1983. Tempat ini tidak hanya terdiri dari daerah berumput yang luas, tetapi juga pohon-pohon rindang dan tanaman hias. Tempat ini juga dilengkapi dengan fasilitas umum, yaitu tempat parkir, toko-toko suvenir, ruang makan, dan kamar kecil. Pohon-pohon yang ditanam di sana antara lain kelapa, bodhi, cempaka, dan tanjung. Ada juga berbagai semak dan tanaman bunga seperti gardenia, kemuning, kenanga, dan melati.
Taman Wisata Borobudur memiliki sebuah museum arkeologi serta pusat-pusat penelitian, rekonstruksi, dan informasi wisata. Di museum seseorang dapat memperoleh informasi mengenai serangkaian gambar Borobudur sejak penemuannya kembali pada 1814. Pusat Penelitian dilengkapi dengan fasilitas seperti ruang seminar dan wisma, Pusat Rekonstruksi Semetara dengan laboratorium dan lokakarya. Data tentang Taman Nasional dapat diperoleh di Pusat Informasi Wisatawan.
Orang-orang di daerah ini ramah dan rajin. Mereka menjalani hidup sebagai petani dengan bertanam padi, tembakau, jagung, ubi kayu, ubi jalar, kedelai, kacang hijau, dan kacang. Mereka juga menanam kopi, kelapa, vanili, dan kapas, dan ayam roti, kerbau, domba, sapi dan kambing. Komunikasi sehari-hari dengan bahasa Indonesia atau bahasa daerah, bahasa Jawa. Namun, wisatawan dapat menyewa pemandu wisata yang bisa berbicara dengan beberapa bahasa asing seperti Inggris, Perancis, Belanda, dan Jerman.

UNIT 8
DEVELOPING VOCABULARY

You cannot grasp the meaning of whole groups of words if too many individual ones are difficult. If you stop continually to puzzle out meanings or to use the dictionary, you interrupt the trend of thought. Both speed and comprehension suffer reading becomes a tiring chore.
Yet, if you skip over too many strange words, you may miss the point of the reading. Then the time spent has been wasted.
To be efficient, therefore, you need a wide basic vocabulary so that you can instantly recognize most of the words you meet and keep moving with the author’s thought. You must also know to deal confidently with new words and those you need to your own vocabulary.
How can you acquire a large stock of words? And what should you do when you meet an unfamiliar word?
Meeting them in use learns most new words. A child learns what a word means by hearing it repeated often. If it is a word he needs so that he can ask for something he wants, or understand something he wishes to know, or express his own ideas, he learns to use it himself.
When he can read, he has a second way of meeting words. A reader’s vocabulary grows when he wants or needs new words in order to understand or discuss new ideas. If a student finds that his English vocabulary is so poor that he cannot cope with his university work or enjoy other kinds of reading, the reason is likely to be that he has not read enough to develop an adequate vocabulary.
A person who reads widely and has many interests usually has a good vocabulary simply because he is continually meeting new words in use. Each time he encounters a particular word he develops a better idea of its meaning and one day, when the need arises, he uses the word correctly himself.
Besides a wide general vocabulary, an efficient reader has a stock of special words used in particular fields. For example, it is essential to understand certain terms in each university subject in order to understand certain terms in each university subject in order to understand what is being discussed in the text or in the lectures. Sedimentary is such a word in Geology. World and national affairs, student life, sports and hobbies involve other special vocabularies.
The easiest and best way to broaden both your general and special vocabularies is simply to meet words in use – by listening carefully to people who use words well and by regular reading of newspapers, worthwhile magazines and books on varied topics.
This natural way of learning new words is better than memorizing lists of dictionary definitions. First, it means that you concentrate on the words you need to know. Second, you develop a better idea of shades of meaning and of which word is most appropriate in a particular sentence. By paying attention to the way other speakers and writers use words, you add not only to the number of words you can recognize but also to the number you can use correctly yourself.


TERJEMAHAN :
UNIT 8
MENGEMBANGKAN KOSA KATA

Kita tidak dapat memahami makna dari keseluruhan kata jika terlalu banyak kata-kata yang sulit. Namun jika Kita berhenti terus-menerus untuk memahami makna kata atau menggunakan kamus, kita sudah keluar dari akar pemikiran penulis. Kecepatan membaca dengan pemahaman itu sangat menderita dan itu menjadi pekerjaan yang melelahkan.
Namun, jika kamu melewatkan banyak kata-kata asing maka kita akan melewatkan inti bacaan, waktu yang kita habiskan akan sia-sia.
Oleh karena itu, supaya efisien, Kita butuh kosa kata yang dasar tapi yang luas. Sehingga secara cepat kita mengenal sebagian besar kata yang kamu temui dan terus bergerak dengan pikiran penulis. Kita harus tahu bagaimana menangani kata-kata baru dan menambahkan kata-kata tersebut pada kosakata kamu sendiri.
Bagaimana kita memperoleh persediaan kata-kata yang banyak? Dan apa yang harus kita lakukan ketika kita menemui sebuah kata asing?
Ketemu dengan kata-kata tersebut dalam belajar kata-kata yang baru. Seorang anak belajar arti sebuah kata dengan sering mendengarkan. Jika itu adalah kata yang ia butuhkan maka ia dapat meminta sesuatu ia inginkan, atau mengetahui sesuatu yang ia ingin tahu, atau mengekspresikan ide-idenya sendiri, ia dapat belajar menggunakannya sendiri
Ketika ia dapat membaca, ia memiliki cara kedua dalam menemukan kata-kata tersebut. Seorang pembaca kosa kata berkembang ketika ia ingin atau memerlukan kata-kata baru agar memahami atau mendiskusikan ide-ide baru. Jika seorang siswa tahu kalau kosa kata bahasa Inggris-nya miskin maka ia tidak bisa mengatasi tugas kuliahnya atau menikmati jenis bacaan mereka. Alasannya adalah mungkin bahwa ia belum mampu membaca cukup untuk mengembangkan kosakata yang memadai.
Seseorang yang senang membaca dan memiliki banyak kepentingan biasanya memiliki kosa kata yang baik karena ia terus-menerus menemukan kata-kata yang baru. Setiap kali ia bertemu dengan sebuah kata tertentu maka ia bisa mengembangkan makna kata yang lebih baik, ketika ia membutuhkan, ia menggunakan kata-katanya sendiri dengan benar.
Selain kosa kata umum yang luas, pembaca secara efisien mempunyai suatu persediaan kata-kata khusus yang digunakan dalam bidang-bidang khusus. Sebagai contoh, adalah penting untuk memahami istilah-istilah tertentu dalam setiap mata kuliah agar memahami apa yang sedang dibahas dalam teks atau dalam kuliah. Pengendapan adalah suatu kata dalam Geologi. Dunia dan urusan nasional, kehidupan siswa, olahraga dan hobi termasuk kosa kata khusus yang lain.
Cara termudah dan terbaik untuk memperluas kosakata kita baik umum dan khusus agar mudah dalam penggunaan lebih banyak kata-kata adalah dengan mendengarkan secara seksama orang yang menggunakan kata-kata dengan baik hanya untuk memenuhi kata-kata yang digunakan dengan membaca rutin surat kabar, majalah yang bermanfaat dan buku tentang topik yang bervariasi.
Cara belajar kata-kata baru yang alami ini lebih baik daripada menghafal daftar definisi kamus. Pertama, itu berarti bahwa kita harus berkonsentrasi pada kata-kata yang kita butuhkan untuk kita ketahui. Kedua, Kita mengembangkan makna kata yang lebih baik dan kata yang paling tepat dalam kalimat tertentu. Dengan memperhatikan cara pembicara yang lain dan menulis kata-kata baru, kita menambahkan tidak hanya untuk jumlah kata yang kamu kenali tetapi juga jumlah kata yang kamu gunakan sendiri dengan benar.




UNIT 12
WEB and INTERNET

The internet is a tool that has great potential in the language classroom, but its effectiveness in practice depends to a large extent on the way it is exploited. The internet is beginning to transform language learning, first of all by making available to use an enormous range of information and resources, information, on virtually any subject, and resources, including articles, stories, poems, books, video, and audio clips, music, and millions of images, are all only a few mouse clicks away ––as long as we know how to find them.
Searching and sorting
Why do we need to learn how to search? The web is an enormously useful collection of information and materials, rather lie a huge, sprawling library. Unlike a library, however, materials on the Web is not carefully organized and stored and we will need to use one of the tools that have been designed to help us kind what we want.
In the case, when we carry out a search, we use a search engine. This is a program that asks us to type a word or words or to choose from a menu; the program will then carry out a search, which works in a similar way to the “Find” function in word-processors. Search engine can be found at well-known sites like AltaVista, Lycos, HotBot, and Yahoo, but there are many others, and new ones appear regularly. The search engine will search for pages containing the word we have asked it to search for. The pages it finds are known as ‘hits’ so if it finds 15 pages, it might report those as 15 hits.
The pages or hits will have an address, which is where the page is located on the Web. The address is known as URL (a Uniform Resource Locator) and will look something like this :
If we want to keep a note of an address, in case we might want to revisit the pages in the future we can place it in the Bookmarks or Favorites folder of our Web browser (the program we use to read information on the Web).


TERJEMAHAN :
UNIT 12
WEB dan INTERNET
Internet adalah seperangkat alat yang memiliki potensi besar dalam kelas bahasa, tetapi keefektifannya tergantung seberapa jauh dan bagaimana cara kita memanfaatkannya. Internet mulai mengubah pembelajaran bahasa, pertama dengan menyediakan kita cakupan informasi yang sangat besar dan sumber daya, informasi secara semu, di hampir setiap subjek, dan sumber daya, termasuk artikel, cerita, puisi, buku, video, dan klip audio, musik, dan jutaan gambar, semua hanya beberapa klik mouse saja - selama kita tahu bagaimana cara menemukannya.
Mencari dan menyortir
Mengapa kita perlu belajar bagaimana cara mencari? Web adalah kumpulan informasi dan bahan yang sangat berguna dan jumlahnya hampir menyerupai perpustakaan yang besar tetapi tidak rapi. Tidak seperti perpustakaan, bagaimanapun, bahan-bahan di Web tidak tersusun dan disimpan secara baik dan kita akan perlu menggunakan salah satu peralatan yang telah dirancang untuk membantu seperti yang kita inginkan.
Dalam hal ini, ketika kita melakukan pencarian, kita menggunakan mesin pencari. Adalah sebuah program yang meminta kita untuk mengetik suatu kata atau kata-kata atau untuk memilih dari menu, kemudian program akan melakukan pencarian, yang cara kerjanya mirip dengan fungsi "Find" dalam kata-prosesor. Search engine dapat ditemukan di situs-situs terkenal seperti AltaVista, Lycos, HotBot, dan Yahoo, tetapi ada banyak yang lain, dan yang bermunculan secara teratur. Mesin pencari akan mencari halaman berisi kata yang kita telah meminta untuk mencari. Halaman-halaman yang ditemukan dikenal sebagai 'hits' sehingga jika menemukan 15 halaman, mungkin laporan tersebut sebagai 15 hits.
Halaman atau hits memiliki alamat, yang mana halaman tersebut terletak di Web. Alamat ini dikenal sebagai URL (a Uniform Resource Locator) dan akan terlihat seperti ini:
Jika kita ingin menyimpan catatan tentang alamat tersebut, jika kita mungkin ingin mengunjungi halaman di masa mendatang kita bisa menempatkannya di folder Bookmarks atau Favorites browser Web kami (program yang kita gunakan untuk membaca informasi di Web).
Strategi mencari web :
  1. Tentukan jika informasi kelihatannya tersedia pada web
  2. Tentukan jika informasinya tersedia di tempat lain
  3. Tentukan mesin pencari mana yang digunakan
Teknik pencarian :
  1. Mencari dasar
  2. Mencari dalam pengelompokkan informasi yang dikategorikan
  3. Mencari menggunakan kata yang tepat
  4. Mencari menggunakan kata-kata alternatif
  5. Mencari menggunakan bahasa alami
UNIT 13
INFORMATION TECHNOLOGY

College community understands that everyone who wants to attend college will not be able to come to campus. So as part of the Distance Learning program, Community College offers a series of video telecourses to meet the needs of students who prefer to complete coursework in their home at their convenience. These telecourses are regular credit classes taught on videocassette tapes by colleges community professor.
To use the material of the course you will need your own VCR, tape player. Some telecourses will be broadcasted on KCC 7 TVs. This program airs from 6 o’clock in the morning to 7.30, Monday to Friday. And the complete listing of the courses is printed in your regular television guide, to register for telecourses, call the community college for distance learning program at 7826394. The course syllabus, books and videotapes will be available at the community college bookstore. During the first wee of classes, your instructor will contact you to discuss the course and answer any question you might have about the course requirements. Then for up the rest of the semester you can use either an 800-telephone number or an e-mail address to contact your instructor.

TERJEMAHAN :
UNIT 13
TEKNOLOGI INFORMASI
Perguruan tinggi setempat mengetahui bahwa semua orang yang ingin masuk ke perguruan tinggi tidak akan bisa datang ke kampus. Jadi ini adalah bagian dari program Belajar Jarak Jauh, Perguruan tinggi setempat menawarkan serangkaian telecourses video untuk memenuhi kebutuhan siswa yang lebih memilih untuk menyelesaikan kursus di rumah mereka demi kenyamanan mereka. Telecourses ini adalah kelas kredit reguler yang diajarkan pada kaset-kaset video oleh professor Perguruan tinggi setempat.
Untuk menggunakan bahan dari program studi Anda akan memerlukan VCR tape sendiri. Beberapa telecourses akan disiarkan pada KCC 7 TV. Program ini mengudara dari 6 pagi sampai dengan 7.30, Senin sampai Jumat. Dan daftar lengkap kursus dicetak dalam panduan televisi umum, untuk mendaftar tele courses, hubungi perguruan tinggi untuk program pembelajaran jarak jauh pada 7826394. Kursus silabus, buku dan kaset video akan tersedia di toko buku perguruan tinggi. Selama kelas pertama, instruktur Anda akan menghubungi Anda untuk mendiskusikan kursus dan menjawab pertanyaan yang mungkin Anda miliki tentang persyaratan kursus. Kemudian selama sisa semester Anda dapat menggunakan keduanya pada nomor telepon 800 atau alamat e-mail untuk menghubungi instruktur Anda.



UNIT 14
EMAILS AND BLOGS

Internet has become an inseparable part of human life nowadays. Through internet, people can get any kinds of information they want. Internet also makes the world a small place with the service of e-mail. E-mail is electronic messages sent over the internet or a network. E-mail can contain both text and files. This kind of mail does not require a stamp or a postman to get the message delivered to the person we want to send e-mail. It also needs only seconds to send the message.
We can communicate with a friend in another continent every minute by sending e-mails. We also can apply for a job in a place so far away from where we belong in just one click. Another advantage of e-mail is it costs almost nothing to send the letter as one who uses the internet and wants to send an e-mail will be charged only for the internet usage and not for the cost for sending e-mail. There are many websites that provide free e-mail service. One of the most outstanding free e-mail providers is www.yahoo.com.
Another use of internet is the feature called blog. A blog is a frequent, chronological publication of personal thoughts and Web links. A blog is often a mixture of what is happening in a person’s life and what is happening on the Web, a kind of hybrid diary/ guide site, although there are as many unique types of blogs as there as people.
People maintained blogs long before the term was coined, but the trend gained momentum with the introduction of automated published systems, most notably Blogger at blogger.com. Thousands of people use services such as Blogger to simplify and accelerate the publishing process.
Blogs are alternatively called web logs or weblogs. However, “blog” seems less likely to cause confusion, as “web log” can also mean a server’s log files.

TERJEMAHAN :
UNIT 14
EMAIL DAN BLOG

Internet telah menjadi bagian tak terpisahkan dari kehidupan manusia saat ini. Melalui internet, orang bisa mendapatkan segala jenis informasi yang mereka inginkan. Internet juga membuat dunia menjadi tempat kecil dengan layanan e-mail. E-mail adalah pesan elektronik yang dikirim melalui internet atau jaringan. E-mail dapat berisi baik teks dan file. Jenis mail tidak memerlukan cap atau tukang pos untuk mendapatkan pesan yang disampaikan kepada orang yang kita inginkan untuk mengirim e-mail. Hal ini hanya perlu beberapa detik untuk mengirim pesan.
Kita dapat berkomunikasi dengan teman di benua lain tiap menit dengan mengirim e-mail. Kita juga dapat melamar pekerjaan di tempat yang begitu jauh dari tempat kita berada hanya dalam satu klik. Keuntungan lain dari e-mail itu hampir tidak ada biaya untuk mengirim surat bagi orang yang menggunakan internet dan ingin mengirim e-mail hanya akan dikenakan untuk penggunaan internet dan bukan untuk biaya untuk mengirim e-mail. Ada banyak situs yang menyediakan layanan gratis e-mail. Salah satu yang paling menonjol penyedia e-mail gratis adalah www.yahoo.com.
Penggunaan internet lain adalah fitur yang disebut blog. Sebuah blog adalah publikasi pemikiran pribadi yang kronologis dan sering dan link Web. Sebuah blog sering merupakan campuran dari apa yang sedang terjadi dalam hidup seseorang dan apa yang terjadi di Web, semacam buku harian / situs panduan, walaupun ada sebanyak jenis unik blog.
Orang mempertahankan blog sudah lama sebelum istilah ini diciptakan, tetapi kecenderungan memperoleh momentum dengan pengenalan sistem diterbitkan secara otomatis, terutama Blogger di blogger.com. Ribuan orang menggunakan layanan seperti Blogger untuk mempermudah dan mempercepat proses penerbitan.
Blog secara alternatif disebut web log atau weblog. Namun, "blog" tampaknya cenderung menyebabkan kebingungan, sebagai "web log" dapat juga berarti file-file log server.


UNIT 15
GRAPHIC DESIGN AND MULTIMEDIA

In the era of modern communication technology, people tend to find faster ways to interact with others. If you have a internet connection, you can browse many interesting websites to find information, meet new friends, shop, etc. talking about popular websites such as www.yahoo.com, www.webmasterbase.com, www.cnsmag.com, and www.kangguru.co.org. Have you ever wondered how much you enjoy clinging to some of those cool website?
Being a master or an expert in any of our activity is absolutely a fantastic achievement. However, how familiar are you with the word Webmaster? Of course, literally webmaster means an expert in the field of webbing, in other words a person whose job is to update the information on a website. A webmaster needs to master one of the four subdivisions. Those subdivisions are :
  1. Web Designing
The expert in this is called a web designer. To be called one, you need to design website first and master, at least, Hypertext Markup Language (HTML) coding.
  1. Graphic Designing
If you are a graphic designer, your task is to create an image to make the web interesting. A graphic designer may not always be able to design a website.
  1. Web Development
A web developer is the one who creates the programs on the web. What he does is the program, not the interface or layout design like what a graphic designer does. A web developer’s job has more to do with the input and the process. For example, on an E-commerce website the web developer needs to cerate a program regarding delivery f the items purchased. To be a web developer you need to know a programming language such as ASP.
  1. Web Content Editing
This editor is in charge of providing information about the site by creating pertinent sentences. It’s different from a copywriter who writes sentences in a company, a web content editor is usually the company’s chief who is suspected to know most about the company. You don’t have to be technologically literate to be an editor, however, your master of sentence structures is a must.
So, a webmaster is the one who maintains a website, whether or not he or she is the one who created it. But it’s not only that! In maintaining the site, a webmaster needs to update all information as well as the company’s profile. The webmaster might work individually or in a team, depending on the website’s scope (how complex it is), and the company’s scope (how big the company is).
You don’t have to major in computer science to be a webmaster. Dani Machmud of Zyrex Computer confirm this fact : “If you have a relevant educational background, it can be a plus for you. But, the main thing is that you have the eagerness to learn. Prove it by reading many relevant books. Provide yourself with an internet-connected computer. After that, take appropriate courses and start practicing by creating a personal homepage. Show your creativity and talent, and don’t give up!” Just like what Dian Ekasari, who created patranusa.com, staid “I have a tried who took music as his major, but he was so eager to learn so much from various sources that he became a webmaster hot shot.
So, what you can gain by being a webmaster is fun! Wonder why? It’s because you can express yourself through the sites you make. Even though you’re fresh graduate, you can be placed as a Webmaster as long as the company sees that you are qualified enough to fill the position. If you are proficient, the company might recommend you to its partners, and that means more bucks! With a Rp 1-6 million-salary range, you can spoil yourself with anything you want! But then again, the figure depends on the company’s financial condition.
Aside from the amazing amount of money you can get, by maintaining a website you can connect yourself with the world, broaden your knowledge, build relationship with people anywhere, and do many more things! Get ready to face this new world’s challenge… prepare yourself!!!!

TERJEMAHAN :

UNIT 15
DESAIN GRAFIS DAN MULTIMEDIA

Di era teknologi komunikasi modern, orang cenderung untuk menemukan cara cepat untuk berinteraksi dengan orang lain. Jika Anda memiliki koneksi internet, Anda dapat menelusuri situs web yang menarik untuk menemukan informasi, bertemu teman baru, toko, dll. Berbicara tentang website populer seperti www.yahoo.com, www.webmasterbase.com, www.cnsmag.com, dan www.kangguru.co.org. Pernahkah Anda menyadari berapa banyak Anda menikmati beberapa website keren?
Menjadi master atau ahli dalam apapun kegiatan kita benar-benar prestasi fantastis. Namun demikian, seberapa akrab anda dengan kata Webmaster? Tentu saja, secara harfiah webmaster berarti ahli di bidang webbing, dengan kata lain orang yang tugasnya adalah untuk meng-update informasi pada website. Webmaster harus menguasai setidaknya 4 dari bidang berikut. Di antaranya adalah:
  1. Designer Web
Ahli dalam ini disebut seorang desainer web. Untuk disebut sebagai seorang desainer web, Anda butuh mendesain website pertama dan menguasai setidaknya, pengkodean Hypertext Markup Language (HTML).
  1. Desain Grafis
Jika Anda seorang desainer grafis, tugas Anda adalah untuk menciptakan sebuah gambar untuk membuat web menarik. Seorang desainer grafis tidak mungkin selalu dapat merancang sebuah website.


  1. Pengembang Web
Seorang pengembang web adalah orang yang menciptakan program pada web. Apa yang dia kerjakan adalah sebuah program, bukan desain antarmuka atau layout seperti apa yang seorang desainer grafis lakukan. Pekerjaan pengembang web lebih berkaitan dengan masukan dan proses. Sebagai contoh, di sebuah situs e-commerce web developer perlu menciptakan program mengenai pengiriman barang yang dibeli. Untuk menjadi seorang pengembang web yang Anda perlu tahu bahasa pemrograman seperti ASP.
  1. Web Mengedit Konten
Editor ini bertugas memberikan informasi tentang lokasi dengan menciptakan kalimat yang bersangkutan. Ini berbeda dari copywriter yang menulis kalimat dalam suatu perusahaan, editor konten web biasanya kepala perusahaan yang diduga paling tahu tentang perusahaan. Anda tidak harus mempunyai pengetahuan teknologi yang mahir untuk menjadi editor, bagaimanapun, Anda menguasai struktur kalimat adalah suatu keharusan.
Jadi, seorang webmaster adalah orang yang memelihara sebuah website, apakah ia adalah orang yang menciptakannya. Tapi bukan hanya itu! Dalam mempertahankan situs, webmaster perlu memperbarui semua informasi serta profil perusahaan. Webmaster mungkin bekerja secara individu atau dalam tim, tergantung pada ruang lingkup website (seberapa kompleks), dan lingkup perusahaan (seberapa besar perusahaan).
Anda tidak perlu memiliki pengetahuan komputer yang utama untuk menjadi webmaster. Dani Machmud Zyrex komputer mengkonfirmasikan dari fakta ini: "Jika Anda memiliki latar belakang pendidikan yang relevan, itu menjadi nilai tambah bagi anda. Namun, hal utama adalah bahwa Anda memiliki semangat untuk belajar. Buktikan itu dengan membaca banyak buku yang relevan. Persiapkan diri Anda dengan komputer yang tersambung internet. Setelah itu, mengambil kursus yang sesuai dan mulai berlatih dengan membuat website pribadi. Tampilkan kreativitas dan bakat, dan jangan menyerah "Sama seperti apa yang Dian Ekasari, yang menciptakan patranusa.com, ia mengatakan "Saya telah mencoba mengambil musik sebagai utama nya!, Tapi dia sangat bersemangat untuk belajar banyak dari berbagai sumber sehingga ia menjadi seorang webmaster yang handal.
Jadi, apa yang dapat anda peroleh dengan menjadi webmaster adalah menyenangkan! Bertanya-tanya mengapa? Itu karena Anda dapat mengekspresikan diri sendiri melalui situs yang Anda buat. Meskipun Anda seorang yang baru saja lulus, Anda dapat ditempatkan sebagai Webmaster sepanjang perusahaan melihat bahwa Anda telah memenuhi syarat cukup untuk mengisi posisi tersebut. Jika Anda mahir, perusahaan mungkin merekomendasikan Anda untuk menjadi mitranya, dan itu berarti dolar lagi! Dengan kisaran gaji Rp 1-6 juta, Anda dapat memanjakan diri sendiri dengan apapun yang Anda inginkan! Tapi sekali lagi, angka tersebut tergantung pada kondisi keuangan perusahaan.
Selain dari jumlah uang yang luar biasa bisa Anda dapatkan, dengan pemeliharaan website, Anda dapat menghubungkan diri dengan dunia, memperluas pengetahuan Anda, membangun hubungan dengan orang-orang di mana saja, dan melakukan banyak hal lagi! Persiapkan untuk menghadapi tantangan dunia baru ... Persiapkan diri anda!!

Soal dan Jawaban dari unit 8 - 12



UNIT 8

Answer the following questions base on what you have read !

  1. What will happen if a reader skips over too many difficult words?
You may miss the point of the reading. Then the time spent has ben wasted.

  1. How can a reader get the meaning of so many difficult words when he is reading a text?
You need a wide basic vocabulary,so that you can instantly recognize most of the word you meet and keep moving with the author’s thought.

  1. How should a person learn words that can enrich his or her vocabulary?
A child learns what a word means by Hearig it repeared often. If it is a word he needs so that he can ask for something he wants, or understand something he wishes to know, or express hos own ideas, he learns to use it himself

  1. Why is having a broad reading habit effective for learning words?
Because he is continually meeting new words in use.. A reader’s vocabulary grows when he wants or needs new word in order to understand or discuss new ideas.

  1. Why is it necessary for a reader to know specific words when they read specific texts of specifics fields?
The easiest and best way to broaden both yoyr general and special vocabularies is simply to meet more word in use. By listening carefully to people who use words well and by regular reading of newspaper, worthwhile magazines and books on varied topics.

  1. What advantages does a person gain when he learns words in a natural way, (not by memorizing)?
First : it means that you concentrate on the words you need to know
Second : you develop a better idea of shades of meaning and of which word is most appropriate in particular sentences.

Focus on grammar

  1. Complete the following sentences with an appropriate preposition
  1. This book belongs to john.
  2. We all went to a walk in the park.
  3. We bought this car on august.
  4. We plan to trade it with a new one on the spring.
  5. We looked everywhere at the pen that John lost.
  6. I make many mistakes on spelling.
  7. She spends a lot of time on her English.
  8. I must write a letter to my aunt.
  9. How much did they pay on their new home?
  10. The boat moved slowly to the coast.
  1. Write on / at /in

  1. Goodbye! See you on Friday
  2. Where were you on February 28
  3. I got up at 8 o’clock this morning.
  4. I like getting up early in the morning
  5. My sister got married on may
  6. Sue and I first met on 1991
  7. Did you go out on Friday?
  8. We often go to the beach in the summer.
  9. Tom isn’t here at the moment.
  10. I will send you the money in the end of this month.

  1. Put a / an /or the

  1. I wrote to her but a letter never arrived.
  2. Tahiti is the Island.
  3. What is a name of this town?
  4. What time is it?”,”I don’t know. I don’t have the Watch.”
  5. We live in … old house near the Train station. It is two miles from on city.

  1. Complete the sentences. Use a / an or the + one of these

  1. Rome is the accient city of Italy.
  2. When we were in japan, we stayed at the Yokohama
  3. Can you ride a Motorcycle?
  4. What’s the man doing on the garage Of that house? Is he repairing something?
  5. We went to the theater last night but the movie Wasn’t very good.
  6. Do you think English is a dificult language for people to learn?
  7. Would you like a cigaret?” “ No,thanks. I don’t smoke”.
  8. Where’s jack?” “He’s in the kitchen He’s cooking something.
  9. Excuse me ,what time is the take off to Toronto
  10. It’s a clear today. Let’s go outside.

UNIT 9

Typical Content Similarity Purpose
Recipient Prestige Relevant Initial
Block Order


  1. According to him the summary of this book isn’t Relevant To the content of it.
  2. She asked me whether there was any Similarity In details between his construction and mine.
  3. The shopkepper told his assistant to place an Order to the supplier.
  4. Please check the Recipient of the clerk write the letter.
  5. Does the man have a Purpose For his next going across the ocean?
  6. What’s the Content of the container?
  7. Before writing a letter, you must consider the level of the Initial To avoid misunderstanding.
  8. The family has been living in the same Block As we have for more than five years.

  1. What do you know about operating system?
  • An operating system is a program that acts as an interface between a user of a computer and the computer hardware
  1. Explain what should be accomplished to have an effective operating system.
  • The operating system is the first component of the systems programs that interest us here. System programs are program written for direct execution on computer hardware in order to make the power of the computer fully and efficienly accessible to applications programmers and other computer users
  1. Mention three components of a computer system?
  • The hardware
  • System programs
  • Application programs
  1. What is the fundamental aim of a computer system?
  • To control the allocation and use of the computing system’s resources among the various users and tasks
  • To provide an interface between the computer hardware and the programmer that simplifies and makes feasible the creation, coding, debugging, and maintenance of application program
  1. What are the purpose of operating system?
  • A convenience for the user.
  • The efficient operation of an computer system

  1. What is Internet?
  • The internet is a tool that has great potential in the language classroom.. but its effectiveness in practice depends to large extent on the way it is exploited.
  1. What do you know about the Web? Explain in detail.
The Web is an enormously useful collection of information and materials, rather like a huge, sprawling library..
  1. Is there anything to do between the web and library? What is it?
Yes,it is – that is search,however,,materials on the Web is not carefully organized and stored, and we will need to use one of the tools that have been designed to help us find what we want.
  1. What is search engine for?
  • This is program that asks us to type a word or word or to choose from a menu; the program will the carry out a search, wich works in a similar way to the”find” function in word-processor
The search engine will search for pages containing the word or words we have asked it to search for
  1. To what extent is your knowledge about internet? Describe it.
  • the internet is beginning to transform language learning, first of all by making available to us an enormous range of information and resources
  • information , on virtually any subject
  • resources , including articles, stories, poems, books, video, and audio clip, music and millions of images, are all only a few mouse click away- as long as we know how to find them

  1. I think …..
  2. I guess …….
  3. I don’k think……
  4. Do you think……
  5. Don’t you guess……..


  1. College community understands that everyone who wants to attend college will not be able to some to campus
  2. So as part of the Distance Learning Program, Community college offers a series of video telecourses to meet the needs of students who prefer to complete coursework I their home at their convenience
  3. This program airs from 6 o’clock in the morning to 7.30
  4. During the first week of classes, your instructor will contact you to discuss the course and answer ant question you might have about the course requirements.

Answer :
1. College community = group student on university
2. Distance Learning Progam = Lecture program that does not require that students come to
university
3. Airs = carried on
4. Week = a seven day period on a calendar


Would you like to be on the radio (hal. 52)
1. True
2. False
3. True









  1. What is E-mail?
  • E-mail is electronic messages sent over the internet or a network.
  1. What are the advantages of using E-mail?
  • This kind of E-mail does not require a stamp or a postman to get the message delivered to the person we want to send E-mail.
  1. What do you know about www.yahoo.com?
  • There are many websites that provide free E-mail service.
  1. What is blog?
  • A blog is a frequent, chronological publication of personal thoughts and web link.
  1. Have you ever sent E-mail? Please tell us?
  • Yes i have, i sent email from yahoo.com, it's so easy to send email,

    Answer these questions based on text above
1. What do you know about web designer, Graphic designer, web developer, and web content editor?
- Web Designer = The expert that design website, at least must mastered Hypertext Markup Language (HTML) code
- Graphic designer = the expert that the task is create an image to make the website interesting
- Web developer = The expert that creates programs to the web ( like input n process when someone buying on the web )
- Web content editor = Charge of providing information about the site by creating pertintnt sentences
2. Whose responsibility is the most difficult and challenging based on your own thought?
Web Developer, because they must create programs to the website and responsibility abaut input & prosses data.
3. What does Deni Machmud of yzrex Computer duggest in order to be a web master?
Deni Machmud suggest to be a web master the main thing is you must eagerness to learn
4. Who is Dian eka sari and what does she utter?
Dian ekasari is who created patranusa.com, her said is “I have a friend who took music as his major, but he was so eager to learn so much from various sources that he became a webmaster hot shot”.



5. What the advantages of being a webmaster?
The advantages being webmaster beside get amazing money, they can connect with the world, broaden their knowledge, and build relationship with people anywhere.
Focus on writing
1. My family and I want to go to mecca for pilgrimage Were will go there by plane
2.. Mahesa is a self relient person. He always do everything Him self
3. We now and then try to make Ours parents proud of us
4. Their community always thinks highly of Themselves so that’s why we don’t respect upon their
5. Because we will be in different room, so you all should depend on Yourselves to pass the national examination because we also have focus on ourselves
6. My cat likes to play with His tails, he always play by himself when I am not at home
7. That book is not Mine, but your, so take by yourselves
8. Fatimah is very generous and humble, friends of Hers are always willing to help her whenever she has any problems
9. Even though he is top official in my office, but associates of Him do not put a full respect upon our because of his terrible personality
10 They are skeptical people, they believe other people than Themselves

0 comments:

Post a Comment