Monday, March 5, 2012

Unit 6


UNIT 6
JOB INTERVIEW

GENERAL PERSONNEL INTERVIEW
Manager : What is your name?
Applicant : My name is Suryani A.
Manager : What is your full name?
Applicant : My full name is Suryani Adipurnomo. As you know, Adipurnomo is the name of my father.
Manager : Where are you living now?
Applicant : Now I am living in Kebayoran Baru
Applicant : What is your address?
Applicant : My address is Jalan Hang Tuah number seventeen, Kebayoran Baru, Jakarta
Manager : What is your phone number?
Applicant : My address is Jalan hang tuah number seventeen, Kebayoran Baru, Jakarta
Manager : What is your phone number?
Applicant : My phone number is 3476547
Manager : Can I call you anytime?
Applicant : Oh, please, I don’t mind.
Manager : Whit whom do you live there?
Applicant : I live there with my parents
Manager : How long does it take you from your home to our office?
Applicant : In the morning hours I go by bus. It takes me about fifteen minutes only.
Manager : Could you show me your authentic certificates?
Applicant : Of course, here you are, Sir! This is my diploma certificate.
Manager : And what copies are these?
Applicant : These are the copies of my driving license major A, my driving license major C and this is my identity card.
Manager : Where did you study your English?
Applicant : I have studied my English privately with Mr. Feryadi. He was the Vice Dean of Language Academy.
Manager : Have you a work experience?
Applicant : Yes, I have Sir.
Manager : What experience of yours?
Applicant : I have ever been employed at “Jiwa Sraya”
Manager : What field was your company operated?
Applicant : My company was operated at the field of insurance.
Manager : From whom did you know our company?
Applicant : I have ever read about your company from the newspaper advertisement on Christmas day and the New Year.
SPECIAL PERSONNEL INTERVIEW
Manager : Good morning, Miss Siska. Please take a seat. I’m Mr. Ramli. So, you want to work with us?
Siska : Yes, I do.
Manager : I see from your letter that you have just left school but that you are still attending night school. That’s good sign. We like our young employees to continue with their studies, and of course, if you learn typing your chances of promotion are improved considerably.
Siska : I’m doing audio-typing twice a week at night school.
Manager : Yes, but remember the old saying, all work and no play... now then. I like your letter, it was well composed, but I notice that your English is not quite up to standard. Do you realize that you made a glaring spelling mistake? I am not a “personal” manager but a “personnel” manager. Do you know the difference?
Siska : Oh, dear! Yes, I’m sorry. I always confuse them. I should have checked.
Manager : Never mind, never mind... many people have difficulty with spelling. That’s why we have dictionaries. But, in any case, it’s a first rule in business always to check one’s work. Do you live at home?
Siska : Yes, I live with my mother and my two younger brothers.
Manager : Are there any questions you would like to ask me?
Siska : The employment officer told me about your induction scheme. How does it operate?
Manager : The object of induction scheme is to train you to be able to work wherever you are needed-in any one of our clerical departments to learn as much as possible about them. At the end of the time, we place you where you are most useful, but you may be transferred at short notice from one department to another. Are you adaptable?
Siska : I think so. I certainly want to learn all I can.
Manager : On your first day with us, one of our experienced clerks will show you around the whole building those sections where you won’t be working. He’ll show you where the canteen and the clubrooms are, and he’ll show your samples of our products.
Siska : Oh, that’s sounds good. Another thing is what salary do you offer to your junior clerks?
Manager : Our salary scales are laid down in this hand-book. Here you are, you can keep this copy. It also gives you the history of the company and the rules of the house. I suggest you to study them. You’ll see that your salary is received every six months.
Siska : Oh, that sound fine.
Manager : Well, in that case I can offer you the job. Could you start work next Monday?
Siska : Oh, yes, thank you.
Manager : Well, that’s settled then. By the way, I notice that one of your hobbies is Judo. We don’t except you’ll need it at work, but we do have judo club you could join!

TERJEMAHAN :

UNIT 6
JOB WAWANCARA
WAWANCARA UMUM
Manager : Siapakah nama anda?
Pemohon : Nama saya Suryani A.
Manager : Siapa nama lengkap Anda?
Pemohon : Nama lengkap saya Suryani Adipurnomo. Seperti yang Anda tahu, Adipurnomo adalah nama ayah saya.
Manager : Di mana Anda tinggal sekarang?
Pemohon : Sekarang saya tinggal di Kebayoran Baru
Pemohon : Dimanakah alamat Anda?
Pemohon : Alamat saya adalah Jalan Hang Tuah nomor tujuh belas, Kebayoran Baru, Jakarta
Manager : Berapakah nomor telepon Anda?
Pemohon : Nomor telepon saya 3476547
Manager : Bisakah saya menelepon Anda kapan saja?
Pemohon : Oh, ya, saya tidak keberatan.
Manager : Dengan siapa Anda tinggal di sana?
Pemohon : Saya tinggal di sana dengan orang tua saya
Manager : Berapa lama waktu perjalanan Anda dari rumah ke kantor kami?
Pemohon : Pada pagi hari saya pergi dengan bus. Perlu waktu sekitar lima belas menit saja.
Manager : Bisakah Anda tunjukkan sertifikat asli Anda?
Pemohon : Tentu saja, ini, Pak! Ini adalah sertifikat diploma.
Manager : Dan mana foto copyannya?
Pemohon : Ini adalah salinan dari SIM A, SIM B dan ini adalah kartu identitas saya.
Manager : Dimana Anda belajar bahasa Inggris ?
Pemohon : Saya telah belajar bahasa Inggris saya secara pribadi dengan Mr. Feryadi. Dia adalah Wakil Dekan Akademi Bahasa.
Manager : Apakah Anda mempunyai pengalaman kerja?
Pemohon : Ya, ada Pak.
Manager : Apa pengalaman Anda?
Pemohon : Saya sudah pernah bekerja di "Jiwa Sraya"
Manager : Bergerak dalam bidang apa perusahaan anda ?
Pemohon : Perusahaan saya bergerak pada bidang asuransi.
Manager : Dari siapa anda mengetahui perusahaan kami?
Pemohon : Saya pernah membaca tentang perusahaan Anda dari iklan surat kabar pada hari Natal dan Tahun Baru.

WAWANCARA KHUSUS
Manager : Selamat pagi, Nona Siska. Silakan duduk. Saya Mr Ramli. Jadi, apakah Anda ingin bekerja dengan kami?
Siska : Ya, saya mau.
Manager : Saya melihat dari surat Anda bahwa Anda baru saja lulus sekolah tetapi Anda masih kuliah malam. Itu hal baik. Kami menyukai karyawan muda yang melanjutkan sekolahnya, dan tentu saja, jika anda belajar mengetik peluang Anda promosi lebih bermakna.
Siska : Saya melakukan audio-mengetik dua kali seminggu di kuliah malam.
Manager : Ya, tapi mengingat pepatah lama, bekerja terus dan tidak bermain ... sekarang. Saya suka surat Anda, itu tersusun dengan baik, tetapi saya melihat bahwa bahasa Inggris Anda tidak cukup sampai standar. Apakah Anda menyadari bahwa Anda membuat kesalahan mengeja yang mencolok? Saya bukan manajer "pribadi" tapi "personil" manajer. Apakah anda mengetahui perbedaannya?
Siska : Oh, ya! Ya, saya minta maaf. Saya selalu bingung. Seharusnya saya mengeceknya lagi.
Manager : Tidak apa-apa, tidak apa-apa ... banyak orang mengalami kesulitan dengan ejaan. Itu mengapa kita mempunyai kamus. Tapi, dalam hal apapun, itu aturan pertama dalam bisnis selalu untuk memeriksa pekerjaan seseorang. Apakah Anda tinggal di rumah?
Siska : Ya, saya tinggal bersama ibu saya dan dua adik saya.
Manager : Apakah ada pertanyaan yang ingin Anda tanyakan?
Siska : Petugas Karyawan bercerita tentang skema induksi Anda. Bagaimana cara mengoperasikannya?
Manager : Objek skema induksi adalah untuk melatih anda untuk dapat bekerja di manapun Anda dibutuhkan- salah satunya adalah departemen administrasi kita yang mempelajari sebanyak mungkin tentang skema induksi tersebut. Pada akhir waktu, kami menempatkan Anda di mana Anda akan berguna, tetapi Anda mungkin akan ditransfer dalam waktu singkat dari satu departemen yang lain. Apakah Anda siap beradaptasi?
Siska : Saya kira begitu. Saya yakin ingin belajar semua yang saya dapatkan.
Manager : Pada hari pertama Anda dengan kami, salah satu pegawai yang berpengalaman kami akan menunjukkan Anda mengelilingi seluruh bangunan dan bagian-bagian di mana Anda tidak akan bekerja. Dia akan menunjukkan kepada Anda di mana kantin dan ruang klub, dan ia akan menunjukkan Anda sampel produk kami.
Siska : Oh, itu kedengarannya bagus. Hal lain adalah berapa gaji yang Anda tawarkan kepada bagian administrasi junior Anda?
Manager : Skala gaji kami diatur dalam buku tangan ini. Ini untuk anda, Anda dapat menyimpan salinan ini. Hal ini juga memberi Anda sejarah perusahaan dan aturan rumah tangga perusahaan. Saya sarankan anda untuk mempelajarinya. Anda akan melihat bahwa gaji Anda akan diterima setiap enam bulan.
Siska : Oh, itu kedengarannya bagus.
Manager : Bagus, dalam hal ini saya dapat menawarkan pekerjaan. Bisakah Anda mulai bekerja Senin depan?
Siska : Oh, ya, terima kasih.
Manager : Bagus, itu bisa diselesaikan kemudian. Ngomong-ngomong, aku melihat bahwa salah satu hobi Anda adalah Judo. Tetapi kami tidak membutuhkan keahlian anda di tempat kerja, tetapi kami memiliki klub judo, Anda bisa bergabung!

0 comments:

Post a Comment