Monday, March 5, 2012

Unit 1

UNIT 1
OFFBEAT JOBS

As the saying goes, some people march to the beat of a different drum. When it comes to choosing a job, some individuals recoil with horror at the prospect of a nine-to-five desk job. So, here we take a look at some unconventional jobs-that have been around for a while and some newer jobs that have sprung up.
Cellar technician
Beer has been produced since before records began, by such diverse enthusiasts as the ancient Egyptians and Trappist monks. Today, brewers range from large multinationals to small family breweries round the backs of pubs. Something, it seems, has always been brewing.
Cellar technicians work in the bars and cellars of licensed premises, installing and maintaining the equipment that dispenses the beer. This comprises a bewildering array of valves, taps, piping, pressure meters, pumps, refrigeration, gas-generating equipment and electrical wiring. So you’ll need to be technically minded and good with hand-and power-tools.
There are no set entry requirements to begin training as a cellar technician, but many entrants com from an engineering, electrical or brewing background.
Embalmer
If we were to take the advice of that 18th-century American Renaissance man Benjamin Franklin, carreer decisions would be obvious – In this world, nothing can be said to be certain except death and taxes, he quipped. If this is the case, one of the most secure jobs around should be that on embalmer.
Embalmers are responsible for preserving and disinfecting a body until the cremation or burial is carried out. Their job is to try to restore, the physical appearance of a deceased person and eliminate – as far as is possible – the distressing signs of death, so the body can be viewed by the bereaved. It’s a very dignified job, requiring tact and sensitivity.
They may use wax and plaster of Paris to ensure that the appearance of the body is as natural as possible. They are also responsible for ensuring that there is no healt risk to anyone coming into contact with the body.
You’all also need great attention to detail and skill with your hands for the precise surgical work. A strong somatch is essential – the equeamish need not apply.





TERJEMAHAN :
UNIT 1
PEKERJAAN YANG TIDAK BIASA

Seperti kata pepatah, beberapa orang antri dalam menjalani pekerjaan yang berbeda-beda. Ketika datang waktu memilih kerja, ada beberapa orang yang merasa ketakutan dengan pekerjaan kantoran. Jadi, di sini kita akan membahas pekerjaan tidak lazim yang ada untuk sementara waktu dan beberapa pekerjaan baru yang bermunculan.

Teknisi Gudang Bawah Tanah
Bir sudah diproduksi sejak sebelum ada data statistik, oleh penggemar beragam yaitu orang Mesir kuno dan biksu di suatu daerah. Saat ini, peramu jangkauannya mulai dari tingkat internasional sampai industri rumahan. Semua orang serba meramu. Teknisi gudang bawah tanah bekerja di bar dan mempunyai ijin dari pemerintah, menginstal dan memelihara peralatan yang membagi-bagikan bir. Alat ini mempunyai rangkaian yang membingungkan seperti keran, kelp, pipa, meter tekanan, katup, keran, pipa, meter tekanan, pompa, pendingin, peralatan yang menghasilkan gas dan peralatan listrik. Jadi, untuk menjadi teknisi gudang bawah tanah harus mempunyai pikiran teknis dan baik dengan alat-alat listrik tangan.
Tidak ada persyaratan khusus untuk memulai pekerjaan menjadi teknisi gudang bawah tanah, tetapi banyak pendatang datang dari latar belakang teknik, listrik atau peramu.

Pembalsem
Jika kita mengambil nasihat dari abad ke-18, seorang Amerika Renaisans Benjamin Franklin, keputusan karir akan jelas - Di dunia ini, tidak ada yang bisa dikatakan pasti kecuali kematian dan pajak, sindir dia. Jika ini adalah kasus, salah satu pekerjaan yang paling aman adalah menjadi seorang pembalsem.
Pembalsem bertanggung jawab untuk menjaga dan mensterilkan tubuh mayat sampai penguburan dilakukan. Tugas mereka adalah mencoba untuk memulihkan, penampilan fisik orang yang meninggal dan menghilangkan sejauh mungkin tanda-tanda kematian, sehingga tubuh dapat dilihat oleh mereka yang ditinggalkan. Ini adalah pekerjaan yang sangat bermartabat, memerlukan kebijaksanaan dan kepekaan.
Para pembalsem menggunakan lilin dan plester Paris untuk memastikan bahwa penampilan tubuh bisa sealami mungkin. Mereka juga bertanggung jawab untuk memastikan bahwa tidak ada risiko kesehatan untuk siapa pun yang datang dan terjadi kontak dengan tubuh mayat.
Kamu semua juga membutuhkan perhatian besar dalam hal detail dan keahlian tanganmu untuk pekerjaan pembedahan yang tepat. Memiliki perut yang kuat sangat penting – perut yang mudah mual tidak berlaku.

0 comments:

Post a Comment